Jag hängde upp den på samma sätt som Nr 1. Det blir lite lättare att jobba med den då. Som Ni ser så behövs det en hel del jobb med denna också som jag nog nämt tidigare. Men f-n ju mer jag tittar på tvåan så ser jag att vissa grejer tänker jag nog flytta över på ettan istället. Ska nog byta både framhjulet (bättre däck & bromsar) samt flytta över bakdäcket som ju visade sig vara ett orginaldäck i väldigt bra skick.
Denna framgaffel b.la. är ju i suveränt skick som du nog ser, så den ska jag fixa till och flytta över på ettan. Ettans gaffel har ju ganska taskigt krom osv. Det blir ju en massa extra jobb, men det kommer nog visa sig värt det i slutändan. Jag ska bara byta Packboxar & fylla på ny olja, laga fästet till framskärmen och putsa upp den lite.
Joop! Så här ser en naken Yamaha FS1SE Yankee ut :-) Den kommer jag att hänga upp på vägen tills nästa år nångång då jag förmodligen sätter igång med att renovera denna också. Alltid kul att ha nått att göra. Det shysstaste med det är ju att då vet jag att jag har alla delar liggandes till denna från början. Skönt att slippa jaga delar.
Men tvåans motor här på bilden, ska jag sätta igång med på en gång. Det kan ju vara kul att ha en As-trimmad reservmotor på "bänken" som gör en 100-120 kmh. he. he. Det mesta i motorn är ju ganska nyligen bytt (enligt killen jag köpte den av) typ vevstake, lager lameller osv. Så det är nog bara byta packningar & packboxar ( den läcker lite olja tyvärr). samt snygga till den en hel del. Sen så har jag ju faktiskt alla orginalgrejer till, förgasare, cylinder, kolv mm.. så jag kan ju alltid Avtrimma den om jag vill.
Så Mors för denna gång. Höres, Läses, Tittas snart igen.