torsdag 11 december 2008

Modeller jag byggt & bygger just nu

Hej Igen! tänkte visa lite bilder på bilar jag håller på med just nu och nån bild på någon som är färdigbyggt också på en gång



Detta är en 59 Cheva Impala Cab som jag köpte som skrot på Tradera, dvs. jag köpte faktiskt 2 stycken. Den andra fick donera delar till den här. Nu håller jag på och försiktigt plocka isär den för att lacka om karossen i en snygg Pearlguld färg, sen så sätter jag ihop den igen.



Detta är ett bygge av en Dragracingbil från 60-70 talet en sk. "Gasser". Det är en Willys från 1941 som jag lackat i Copparröd Mettalic och döpt till The Snake Bit



Ytterligare en Dragracing bil från 60-70 talet. Såna här kallades oftast för "Alltereds" dom bestog oftast av egen byggda ramar med en Herrejösses Motor på. på denna satte jag dit en Dodge Hemi med ett Hillborn fuelinjection insug på. (snart färdig)



Eftersom jag gillar 60 -70 talets Dragracing tid, så bestämde jag mig för att bygga en transportbil som dom brukade se ut på den tiden. Detta kallas för "racers wedge" och kunde köpas som påbyggnad till en egen pickup. Precis som jag gjort här, jag köpte en Cheva 60 pickup och sen så förlängde jag ramen och byggde om den till 4 hjul bak sen så monterade jag.
dit "wedgen" och lackade den i blå Mettalic. På bilen så står det en snart färdig 32 Ford Roadster lackad svart/guld med sammetsröd inredning och väldigt shyssta whitewalls däck. Det enda som är kvar att göra på den är bestämma vilken motor den ska få..




En Cheva 55 Stepside en av dom snyggaste pickuper som byggts. tog mig ca.. 2 månader att göra färdig. (blev ganska nöjd med denna måste jag säga)


Nästa gång ska jag visa bilder på lite flera bilar & projekt jag håller på med b.l.a en folkrace bil mm.. och säkert nån mera Dragracingbil jag påbörjat och en Hot Rod eller 2, jag har nu typ ett 20 tal på gång i olika stadier av uppbyggnad.

Mors Rickard








1 kommentar:

Anonym sa...

The Snake Bit me like.... hur går det med den "lilla" garaget?