onsdag 8 april 2009

Äntligen dags för lackning!

Yes Box Albright!
Idag onsdagen den 8/4 09 så blev äntligen Yankee nr. 1. inlämnad för lackning. Dvs tanken + 3 kåpor kördes ned till Aros Lackcenter här i Västerås och efter en hel del väljande och funderande så valde jag en Mörkröd-lila mettallic lack med en svart striping rakt över. lite svårt att riktigt förklara hur det kommer att bli, men jag lägger självklart ut lite bilder sen när det är klart om ca. 2 veckor. (J-kla Påskvecka som kommer i vägen).

När Tanken nästan klar så ska jag åka ner till lackfirman och välja vart yamaha texten ska sitta nånstanns, sen ska dom "montera" den och spruta på ett lager klarlack till. det är mycket därför det kommer att ta några veckor innan det är klart.

:-) Nu är det nära för provkörning & test av motorn ska förmodligen åka ut i helgen och sätta dit en av mina reservtankar fylla på lite bensin och sen starta upp han...

Mors Rickard



1 kommentar:

Åsa sa...

jag tappar hakan när jag läser det här ska den bli klar? =)