måndag 10 maj 2010

Ok! Dags för lite nyheter mm.

Yes Box! nu så uppdaterar jag äntligen Bloggen lite :-) Jopp har haft en del att göra ett tag så jag har inte hunnit med vare sig bloggen eller mina 2 Yankees osv. men nu så ska jag sätta fart med bägge. Jag räknar med att ha bägge 2 färdiga och körbara samt försäkrade. Sen kan man ha en rolig sommar, planerar att åka på typ 4-5 mopedrallyn och träffar.



Jag tog en tur i solen igår med Yankee 1´an. Han startade på första kicken som alltid, en bra motor det där trots att det är fel motor då till 1´an. Den rätta motorn är fortfarande under renovering men ska vara färdig om en vecka.



Sen så håller jag ju på att sätta ihop Yankee 2´an igen, så här såg den ut när jag köpte den. Snart har jag 2 stycken att köra med. Men jag kommer nog att sälja den eller byta bort den mot nån annan moped, synd igentligen eftersom motorn är så bra.



Och nu till lite andra grejer!!

Jag har genom denna blogg mm. fått kontakt med flera personer lite runt om i landet som också gillar Yamaha Yankee som också håller på och renoverar och pular med denna helt otroligt fräna moped (eller hur) jag har även fått erbjudanden om att köpa byta en hel del reservdelar mm.

Men tyvärr ibland har man ju inte möjligheter att fixa allt man vill.


Så nu i veckan när en person från Borlänge hörde av sig och ville sälja/byta en framgaffel till en Yankee så kom jag på idén att lägga ut hans förfrågan här på bloggen (med bild) för det kanske finns nån annan av er som behöver en framgaffel. Hör av er i såna fall så förmedlar jag kontakten er imellan så ni kan snacka med varrandra om detaljerna.


Detta är en bild på Borlänge gaffeln, ser shysst ut går säkert att fixa till. Bra om man saknar en orginalgaffel till sitt Yankee projekt, säljes som sagt eller bytes mot andra Yankee delar.

Och självklart så kan jag ju hjälpa flera av er och göra samma sak så maila mig om ni vill sälja, byta, köpa Yankee prylar eller vanliga FS1 prylar är ju också lugnt. Eller bara skicka mig bilder på era projekt med kort beskrivning, kom ju på att det kan ju vara kul att visa andras Yankees på bloggen också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det finns någon som har en sidokåpa, vänster sida som kan tänka sig bli av med den, en orginal kick och möjligtvis en motor med bra koppling så får ni gärna höra av er till mig på Lasseman_93@hotmail.com

MVH
Lasse

Anonym sa...

Hej!
Vill ha kontakt med dig.. Yankee fan här.. Behöver hjälp eller råd..
köpsugen är ja me på en färdig moppe.. <hör av dig.
mange_senior@hotmail.com
021303543
Hallstahammar