onsdag 14 juli 2010

Resan del 3, Snart dags för hemfärd



Fisketur med brorsan Matte och brorsonen Douglas. Det blev nästan en heldag på sjön med bad och fika osv. Men f-n inte en enda fisk blev det denna dag. Men Dogge han fick en Gädda och en Abborre nere i Hannen typ dagen efter, Shysst grabben...
Efter 10 sköna "varma" dagar i Åmmeberg började det bli dags för hemfärd igen. Så jag funderade på att ta en annan väg hem Den gamla E18 förbi Örebro, Arboga, Köping, Kolbäck. och sagt och gjort, jag tog den vägen hem.


Här hittade jag en liten kul loppmarknad. strax innan Arboga, passade då på att vila lite i skuggan & kolla runt lite. Väl värt ett besök sen nån gång kanske.



Det visade sig vara en perfekt väg att åka hem på rakt fram inga speciella backar osv. och inte mycket trafik heller så jag snittade nog 50 km/h hela vägen hem. Framme i Köping satte jag mig på en bänk på torget och drack upp min sista Red Bull, snart hemma igen.




Joop nu är jag hemma igen efter ca. 6 timmar på moppen och ca. 16 mil. Efter att ha packat upp allt och parkerat Rallyn & kärran i garaget & duschat av mig resdammet :-) så gick jag in till syrran och hälsade på. Var ju tvungen att träffa Lillpysen liksom.
Jesper min systerson snart 3 år visar ett sår på knät han fick på dagis. Vilket kom mig att tänka på en kul grej. Strax innan jag åkte så berättade jag för honom att jag skulle åka bort på en liten semester ett tag. Sen som bara barn kan, vände han sig om till sin mamma & pappa och utbrister "Mamma vi måste på våran semester leta rätt på Rickard". He He. han är för skön alltså.

Avslutningen på hela semestern fick bli på Power Meet 2010 på finbilscrusingen på fredag eftermiddag. En höjdare som alltid, skönt att man hann hem till den.
Bevara Power Meet i västerås Alltså! 33 år nu på raken. Still going strong......

Inga kommentarer: