onsdag 14 juli 2010

Resan del 2. på väg dit osv.



Framme i Hallsberg, tar en kort rast vid Centralstationen sen så märkte jag att det var dags att tanka igen. Bäst att passa på, man vet aldrig om man hinner till nästa mack Den största nackdelen med en Hyosung Rally är att den inte har en tankmätare bara en liten lampa som talar om när man är på reserven och har ca. 0.9 L kvar. den lös när jag kom in i Hallsberg.

Denna prylen står i skogen efter vägen strax innan Åmmeberg. Den har stått där så länge jag kan minnas. Såg den första gången jag hälsade på efter att farsan med familj flyttat till Hägerön över 20 år sen typ. Snacka om B.R. "Before rondellhundar" på natten så lyser ögonen så det ser ut som om nått djur sitter och tittar i skogen. Har alltid velat stanna och kolla in den närmare.


Joop framme i Åmmeberg efter ca. 19 Mils körning phuu.. snacka om träsmak där bak alltså, Detta är för er som inte vet det Vattentornet i Åmmeberg, har alltid gillat det skarpt. Tänk er att bygga om det och bosätta sig där med en egen vindbrygga och allt.



Passade på när man ändå var i trakten att åka till Grevens Glue Galore 2010. Detta år i en Skola mellan Motala och Linköping. En av dom bästa modellträffarna/utställningarna i landet förutom vår egen Västerås Mini Meet då förstås. köpte på mig lite modeller & delar både nya & begagnade allt som allt en shysst förmiddag med en massa shyssta modeller osv.



Sen så på kvällen så befinner vi oss nu i Linköping och hälsar på min Lillebror Fredrik med familj, och som ni ser på hans fru Kirsi så väntar dom närsomhelst tillökning bara typ 5-6 veckor kvar liksom. Jopp jag ska bli Farbror igen. Helt suveränt alltså. En god middag på en liten Italiensk krog blev det innan vi åkte hemåt till hägerön igen.

Inga kommentarer: